animated sun
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zakończenie roku szkolnego – gorąco, wesoło i warsztatowo :)

14 oraz 15 czerwca  świętowaliśmy w przedszkolu zbliżający się koniec roku szkolnego oraz uroczyście kończyliśmy realizację rocznego projektu „A ku-ku, to ja sztuka”.

W tych dniach w każdej grupie  odbyły się “mini” uroczystości – krótkie występy przedszkolaków oraz rozdanie dyplomów dla wszystkich dzielnych przedszkolaków wraz z pamiątkowymi książkami, których lektura mamy nadzieję, że umili wakacyjne  dni. Następnie każda grupa dzieci i rodziców mogła wspólnie i twórczo spędzić czas w przedszkolu.

Przez cały rok bawiliśmy się twórczo, sprawiając  wiele radości całej społeczności przedszkolnej. Wyszliśmy z naszymi działaniami poza przedszkole, dzielnicę, a wspólne działania międzydzielnicowe dotykały różnych dziedzin sztuki. Ze sztuką byliśmy również w naszym urzędzie. Oryginalnością naszego projektu było skupienie się na kierunkach sztuki współczesnej: konceptualizm, pop-art, minimal-art, op-art, street-art, abstrakcyjny impresjonizm i iinne kierunki sztuki współczesnej. Wiemy już co to jest szuka interaktywna, happening, performance, flash mob i instalacja. Różnorodność doświadczeń artystycznych, umiejętność  prowadzenia artystycznego dialogu bardzo wzbogaciło wszystkich przedszkolaków, i ich Rodziców. Tego się wszyscy uczyliśmy, i choć nie było to łatwe, to zarówno dzieci, jak i Rodzice spojrzeli przychylnym (lub przychylniejszym) okiem na sztukę współczesną. Dzięki dzieciom staliśmy się ulicznymi artystami, którzy już rozumieją że sztuka współczesna nie jest ani nudna ani trudna, ważne jest by poddać się pierwszemu wrażeniu. I jeszcze jedno odkrycie było bardzo ważne: w sztuce nie ma hierarchii – instruktor,  nauczyciel, dyrektor, nauczyciel, rodzic, dziecko (prowadzący i uczestnicy), ważne  są wspólne działania  mające na celu kształtowanie umiejętności społecznych.

Tak więc na zakończenie projektu bawiliśmy się w ogrodzie przedszkolnym, a tematem naszej zabawy było: Uliczne, nie uliczne przygody liczne. Nasze rodzinne warsztatowanie skoncentrowane było wokół street art – Galeria i działania dla każdego.

Każdy miał możliwość uczestniczyć w tworzeniu nowego przedszkolnego Muralu, spróbować swoich sił jako się w sztuce Parkur, Street Dance – Freestyle Ball,  wykonać samodzielnie wlepki, dla których należało znaleźć właściwe miejsce w ogrodzie. Performance -stopklatka oraz Performance cirrus pozwoliły wyzwolić jeszcze inne pokłady artystyczne w uczestnikach warsztatów, a wspólna instalacja „Tworzysz czy oglądasz? Co myślisz o sztuce współczesnej?  Jak ją rozumiesz? Czym jest dla Ciebie sztuka współczesna? Jaki gatunek sztuki współczesnej najbardziej lubisz?” dała odpowiedź na pytanie co dał nam tegoroczny projekt.

Skip to content