animated sun

Misie i Motylki na wycieczce – Stacja Muzeum

9 kwietnia dzieci z grupy Misie i Motylki wybrały się na wycieczkę, aby poznać historię kolejnictwa. Stacja Muzeum (dawniej Muzeum Kolejnictwa) okazała się bardzo ciekawym miejscem dla naszych przedszkolaków. Zwiedziliśmy z przewodnikiem bogatą wystawę: makiety starych i nowych lokomotyw, pociągów, zdjęcia i rysunki przedstawiające pierwsze lokomotywy. Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała nam o budowie, napędzie i przeznaczeniu różnych lokomotyw, pociągów, wagonów. Podobały nam się między innymi: „Rakieta” Georga Stephensona, „Puffing Billy” („Sapiący Billy”), „Piękna Helena”, „Lux Torpeda”, „Big Boy”. W Skansenie Lokomotyw z dużym zaciekawieniem oglądaliśmy semafory, pantograf (odbierak prądu), wielkie silniki lokomotyw spalinowych, a także wagon pociągu pancernego, próbowaliśmy też uruchomić żuraw wodny. Przekonaliśmy się jak wielkie są koła pośpiesznej pasażerskiej lokomotywy. Zwiedziliśmy wnętrze lokomotywy Oka1. Dużą atrakcją był kocioł i piec. Zgadywaliśmy jak manewruje się taką lokomotywą. Wiemy, że mogą być lokomotywy parowe, spalinowe i elektryczne. Bawiliśmy się także w sali dydaktycznej, zbudowaliśmy wspólnie bardzo długą trasę kolejową z klocków. Dzieci z uwagą śledziły przejazd pociągów na specjalnej makiecie. Wycieczka była też okazją do utrwalenia zasad bezpieczeństwa – w czasie podróży autokarem, w drodze do przedszkola oraz na stacji kolejowej. Pani przewodnik pochwaliła nasze dzieci za kulturalne zachowanie i aktywność w czasie lekcji muzealnej.

Do przedszkola wróciliśmy w świetnym nastroju, pełni wrażeń i nowej wiedzy. Na pamiątkę zrobiliśmy wiele zdjęć 🙂 Gorąco polecamy wszystkim wizytę na Stacji Muzeum (ul. Towarowa 3, Dworzec Główny).